A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Homeovilág webáruházat üzemeltető Lyrikod Oktató és Szolgáltató Kft. (székhelye: 1037 Budapest, Testvérhegyi út 12/b.; cégjegyzékszáma: 01-09-885682; adószáma: 14030536-2-41 ;adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-136526/2018. email elérhetőség: info@homeovilag.hu telefonszám: (+36) 20 511 4544; továbbiakban: Szolgáltató) által a homeovilag.hu webáruházban (továbbiakban webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő (továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek).
- Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország, Románia és Szlovákia területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.homeovilag.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.
1.2. A Homeovilág webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges a www.homeovilag.hu weboldalon, a weboldalon elérhető szállítási módtól eltérő kérések esetén az info@homeovilag.hu e-mailcímen, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a felhasználók részére.
1.3. A Homeovilág webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
1.4. A Felek közötti szerződés az áru megvásárlása, az áru ellenértékének kifizetése során jön létre vagy a szolgáltatás megrendelésével és a szolgáltatás kifizetésével.
1.5 A Homeovilág webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet a Lyrikod Oktató és Szolgáltató Kft. végzi. Az üzemeltető elérhetőségei:
Székhely: 1037. Budapest Testvérhegyi út 12/b.
Levelezési cím: 1037. Budapest Testvérhegyi út 12/a.
Adószám: 14030536-2-41
Cégjegyzékszám: 01-09-885682 bejegyezte a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adatvédelmi nyilvántartási azonosítószáma:
Bankszámlaszám: 10700392-70715244-51100005
Nemzetközi utaláshoz szükséges azonosítók:
IBAN: HU66 1070 0392 7071 5244 5110 0005
Online elérhetőség: info@homeovilag.hu
Telefonos elérhetőség: +36 20 511 4544 (munkanapokon 9-től 12-ig)
1.6 A Homeovilág webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:
Telefonszám: (+36) 20 511 4554 hétfőtől péntekig 9-12 között
E-mail:info@homeovilag.hu
1.7 A Homeovilág webáruház tárhelyszolgáltatója
Cégnév: Webonic
Székhely: 8000. Székesfehérvár, Budai út 14.
Online elérhetőség: support@webonic.hu Tel: +36 22 78 76 74
- Megrendelés
2.1 A Homeovilág webshopban a vásárlás és a szolgáltatás megrendelése regisztráció nélkül is lehetséges.
2.2 A Megrendelőknek az „adatok megadása” menüpontban kötelezően szükséges a következő adatokat megadnia: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám, szállítási- (csak termékvásárlás esetén) és számlázási cím. Ugyanebben a menüpontban van lehetőség az Általános Felhasználói Feltételek és az elfogadására.
2.3 A Megrendelőknek, valamint a konkrét vásárlásoknak az adatait a Számviteli törvény és Adatvédelmi Szabályzat szerint a törvényben meghatározott ideig őrizi meg a Szolgáltató.
2.4 A Homeovilág webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a technikai paraméterek és a termék fotója. A kiválasztott termék(ek) mellett található KOSÁR gombra kattintva a kiválasztott terméket a kívánt mennyiségben a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el.
2.5 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek. Itt választhat szállítási módot.
2.6 A kosár termékeinek megrendeléséhez a „RENDELÉS FOLYTATÁSA” gombot megnyomva juthat el a Megrendelő, ahol a megrendelő adatait, a szállítás- és számlázási adatokat tudja beállítani.
Itt van lehetőség a megjegyzés ablakban további információkat, kiegészítéseket, kéréseket (például kit, milyen telefonszámon hívjon a futár a csomagátvételkor) mellékelni a megrendeléshez. Az adatok módosíthatóak, a gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatók.
Itt lehet a fizetési módot kiválasztani: bankkártya vagy utánvét.
Ugyanitt van lehetőség az általános szerződési feltételek, az adatvédelmi szabályzat elfogadására és a Homeovilág webáruház és blog hírlevelére feliratkozni.
Ha a Megrendelő mindent rendben talál, a megrendelés jóváhagyásához a „MEGRENDELEM” gombbal juthat.
2.7 A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival.
2.8 A vásárlás, a szerződéskötés a megrendelt termékek/szolgáltatás ellenértékének kifizetésekor jön létre, tehát személyes átvétel esetén a termék(ek) árának megfizetésekor.
2.9 Növénytanácsadás megrendelése a tanácsadási űrlap kitöltésével és a tanácsadási díj megfizetésével jön létre. Növénytanácsadás esetén a Szolgáltató a megrendelést követően a lehető leghamarabb általában 1-2 munkanapon belül, de legfeljebb 14 napon belül Megrendelő által megadott e-mail címre megküldi a tanácsát. Ez alól a szabadságok időszaka kivételt képeznek.
A növények gyógyítása érdekében minden rendelkezésre bocsátott információ alapján a leghatásosabbnak ítélt homeopátiás kezelést javasolja a Szolgáltató, ám a kezelés sikerességéért pénz visszafizetési garanciát, felelősséget nem tud vállalni, mivel azt számos körülmény befolyásolhatja, amire a Szolgáltatónak nincs ráhatása.
2.10 A szerződés nyelve magyar. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma.
2.11 A feltüntetett árak forintban értendők, az Áfát tartalmazzák.
2.12 A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül leszállítsa. Mindent megteszünk a weboldalon található információk pontosságáért, a készletinformációk aktualizálásáért. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről haladéktalanul tájékoztatást küld és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket visszaindítja a kifizető kártyára, a tájékoztatást követően legkésőbb 14 napon belül. A stornó tranzakcióval kapcsolatban a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
2.13 Külföldi cég rendelése esetén a közösségi adószám feltüntetése szükséges a megrendeléskor. Amennyiben a megrendelő cég nem rendelkezik közösségi adószámmal vagy azt a megrendeléskor nem adja meg nem tudunk áfa mentes számlát kiállítani.
- Fizetési módok, fizetési feltételek és a kiszállítás
3.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésének lehetőségei:
- bankkártyás fizetés
- utánvét (csak Magyarországi szállítás esetén)
- szolgáltatás megrendelése esetén csak bankkártyával lehet fizetni.
3.2 A megrendelt termék(ek)et futár cég házhozszállítja. Magyarországon postán maradóra is lehet kérni a csomagot. Ezt a szállítási cím megjegyzés rovatába kérjük feltüntetni a posta pontos megjelölésével.
3.3. A megrendelt termékek házhozszállítását a Homeovilág webáruház üzemeltetője a Lyrikod Kft. megbízásából a FoxPost vagy a Magyar Posta Zrt. és a csomagkuldo.hu végzi, a szállítócég a megrendelést követően a megrendeléskor megadott szállítási címen megpróbálja a kézbesítést teljesíteni.
3.3 Külföldre történő szállítás jelenleg Romániába és Szlovákiába lehetséges a webshopból.
3.4 A webáruházban megvásárolható termék(ek)et a Szolgáltató védőcsomagolásban szállítja a Megrendelőnek a szállítási címekre.
3.5 A szállítási költségek a www.homeovilag.hu webodalon található hivatalos szállítási árak.
3.6 A csomagok kézbesítése munkanapokon történik. Amennyiben az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni. A futárszolgálat a kézbesítést megkísérli, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük! Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés(hiány) esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! A csomagban megtalálja a számlát.
3.6 A szállítást végző futárcég honlapja a www.posta.hu és www.csomagkuldo.hu internetcímen található meg. A futárcég szállítási feltételei ezeken a weboldalon az Általános Szerződési Feltételek link alatt olvashatóak el. A futárcég központi telefonszáma, kapcsolati űrlapja a fenti honlap “Kapcsolat” menüpontja alatt érhető el.
- Az elállás joga, az elállás részletei
4.1 Amennyiben az Megrendelő a termék házhozszállítása illetve átvétele után el kíván a vásárlástól állni, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról „A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet” rendelkezik.
4.2 A Megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette. Kézhezvétel (termék átvételének) időpontja átvevőponti átvétel esetében a rendelés átvételének időpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja. Ezek átvevőponti blokkal/számlával, ill. a futártól kapott nyugtával bizonyíthatóak. Személyes átvételi mód nem zárja ki az elállási jog érvényesítését.
A Megrendelő a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát telefonon vagy e-mailben jelezheti a szolgáltató felé.
4.3 Amennyiben a Megrendelő a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában köteles megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
4.4 Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:
Elállási nyilatkozatminta
Címzett: Lyrikod Kft., 1037 Budapest, Testvérhegyi út 12/a. Email: info@homeovilag.hu
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]
Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]
4.5 Az ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget
Ha az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítés mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semminemű többletköltség nem terheli.
4.6 Elállás esetén a Megrendelőt kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli.
4.7 A Megrendelő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A Szolgáltató követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.
4.8 Ha a Vevő webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött, elállás helyett felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. Vevő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató –eltérő szerződéses kikötés esetén- 14 napon belül teljesít, amihez a vevő kifejezetten hozzájárul.
4.8 A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:
a) növénytanácsadás esetén :45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
29 § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
- a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti
- Panaszügyintézés helye, módja
- A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Vevő kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
- Kellékszavatosság helyett a Vevő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
5.3 A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a Vevő a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a Vevőt a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik.
- A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 v. 1 Ft-os ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.
- A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének további feltételei a www.homeovilag.hu oldalon a Fizetés és Szállításmenüpontban olvashatóak.
- Felelősség korlátozása: A Homeovilág webáruház nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:
– Olyan működési hiba esetén, amely meggátolja a Vevőt, hogy csatlakozzon a Homeovilág weboldalára, ott megrendelést adjon le.
– Vevő számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.
Kérjük, hogy az internet biztonságos használata érdekében védekezzen az online terjedő vírusok és úgynevezett férgek ellen.
5.1 Az Ügyfélnek a panaszával elsősorban a Szolgáltatóhoz kell fordulnia. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.
levélben: 1037. Budapest, Testvérhegyi út 12/a
emailben: info@homeovilag.hu
telefonon: (+36) 20 511 4544
munkanapon 10-12 óra között.
Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.
A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.
Az írásbeli panaszokat 10 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával.
7.2 Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelőségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 1016. Budapest, Krisztina krt. 99. III. em 310.
Telefon: 06-1 4882131
Fax: 06-1 488 2186
Email: bekelteto.testulet@bkik.hu
d.) Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény. rendelkezései szerint.
7.3 Tájékoztatjuk ügyfeleinek, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 8 évig megőrizzük.
- Szerzői jogok
6.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemei alkotás – grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. – szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.
6.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.
6.3 Abban az esetben, ha a Homeovilág webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton!
A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.
- Egyéb rendelkezések
- A Szolgáltató jogosult a Megrendelő részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a vásárlás alkalmával a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Megrendelő által a vásárláskor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak. A Megrendelő az önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a Megrendelő adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.
7.2 A Homeovilág webáruházában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
7.2 A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Homeovilág webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a Homeovilág webáruházához való kapcsolódásáért és a Homeovilág áruház weboldalán történő vásárlásért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis major esetén. Vis majornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a Homeovilág webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az interneten küldött és fogadott adat elveszik. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.
7.3 Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, akkor a Szolgáltató szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a Megrendelő megrendelését, visszautasíthatja vásárlási szándékát.
7.4 A Homeovilág webáruház ezúton tájékoztatja Megrendelőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a Homeovilág webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi Szabályainak megfelelően jár el webáruház üzemeltetője.
7.5 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket egyeztetés útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő felek a Szolgáltató illetékessége szerinti, hatáskörrel rendelkező rendes bíróság joghatóságát kötik ki.
7.6 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
Budapest, 2018. október 4.