SPORTTÁPLÁLKOZÁS SZABADIDŐ-SPORTOLÓKNAK

Testünk optimális – lelki, szellemi és fizikai – működéséhez fontos, hogy a tápanyagfelvétel arányban legyen a felhasználással. A szabadidő-sportoló táplálkozása alapvetően nem tér el az egészséges táplálkozástól, a különbség főként a nagyobb folyadék- és energiaigényben van. Az energia-, fehérje-, szénhidrát-, folyadék-, ásványianyag- és vitaminpótlás kérdéséről általánosságban azt mondhatjuk, hogy a szükségletek a fizikailag inaktív vagy kevéssé aktív személyekéhez képest bizonyos mértékig nőnek. Könyvünk gyakorlati tanácsokat ad az egészséges táplálkozáshoz, az edzések és a versenyek hatékony teljesítéséhez szükséges megfelelő étkezésről. Reméljük, hozzájárulunk ahhoz, hogy Olvasóink a tudatos táplálkozás kialakítása után még több sporteseményen sikeresen szerepeljenek.

A tartalomból:

A testedzés szerepe az egészségmegőrzésben

A korszerű, “sportos” táplálkozás
Az egészséges élelmiszerek csoportosítása

Energiát adó tápanyagaink
Makrotápanyagok
Mikrotápanyagok

Különböző sportágak táplálkozási kívánalmai
Sportágak jellemzői és energiaszükségletük

A folyadékpótlás a szabadidősportban

Mit együnk/igyunk edzés és verseny előtt, közben, után?

Egészséges életmód – energia-egyensúly

Az optimális testösszetétel kialakítása

Az optimális testtömeg elérése és az alak formálása
Testtömegcsökkentés
Testtömegnövelés
Erőfejlesztés
Alakformálás

Sportolás és táplálkozás a várandósság idején

“Szuperételek, szuperitalok”

Evészavarok és a sport

2 995 Ft 2 845 Ft